5 TIPS SEBELUM MEMBELI VAKUM

tips membeli vakum

5 TIPS SEBELUM MEMBELI VAKUM

Sekarang dah moden, mana ada mak-mak sapu karpet pakai penyapu lidi. Tambah-tambah lagi bila nak sapu karpet yang berbulu ataupun kotoran bawah sofa. Nak angkat sofa pun berat kan?

Ramai yang menggunakan vakum kerana vakum mudah untuk menyedut habuk dan memberi keberkesanan yang bagus ketika membersih karpet di rumah. Jika rumah anda masih belum ada vakum, ketahuilah 5 tips sebelum membeli vakum di bawah ini.

  1. Kenal pasti jenis-jenis vakum

Sebaiknya kamu mengetahui jenis-jenis vakum ini sebelum kamu membelinya. Sehingga, kamu dapat menentukan jenis mana yang paling ideal untuk digunakan.

  • Vakum Tegakย 

Vakum jenis ini yang biasanya orang guna. Vakum ini dapat membersihkan permaidani dengan lebih teliti dan ia lebih mudah untuk disimpan. Harganya pun murah.

  • Vakum Robot
tips membeli vakum

Tak perlu susah-susah pergi sedut satu tempat ke satu tempat, ia pergi sedut sendiri dengan anda mengawalnya di aplikasi pintar anda.

  • Vakum Wap Air

Vakum wap air menggunakan wap air yang ada pada tabung vakum untuk membersihkan debu. Vakum ini kebiasaanya digunakan untuk membersihkan permukaan yang keras seperti kayu atau seramik.

  • Vakum Berpusat
tips membeli vakum

Vacuum jenis ini bisa dikatakan sebagai vacuum yang sangat efisien. Anda boleh membersihkan semua habuk dari permaidani atau lantai anda. Semua habuk anda dikumpulkan secara berpusat di dalam bekas debu. Terdapat banyak faedah pembersih vakum terpusat seperti penjimatan masa, kurang penggunaan tenaga. Kekurangan utama jenis pembersih vakum ini terlalu mahal.

  • Handheld Vakum

Vakum yang direka untuk dibawa dan boleh dibawa dari satu lokasi ke lokasi lain. Vakum jenis ini paling sesuai membersihkan debu-debu di kerusi atau karpet kereta, siling rumah dan tempat-tempat yang sempit. Ia kecil, ringan, dan tanpa kabel dan ย alat ini sangat mudah digunakan. Kekurangannya, kapasiti ia agak kecil.

2. Ketahui kemampuan vakum berdasarkan Watt

Daya sedutan sesebuah vakum bergantung kepada wattnya. Semakin besar watt, semakin besar daya sedutan dan semakin besar penggunaan elektrik. Ia mesti mengikut dengan kesesuaian eletrik di rumah.

3. Jenis Penapis dan Saiz Penyimpan

Pilihlah vakum yang memiliki penapis dengan teknologi high efficiency particulate air (HEPA). Penapis ini dapat menyaring debu yang masuk dan dikeluarkan dengan sangat bersih. Saiz penyimpan juga mesti dinilai dan selalunya vakum jenis canister atau upright yang bersaiz besar.

4. Pilih Jenama Terbaik

Jangan membeli vakum dari brand yang masih tidak jelas. Belilah vakum dengan jenama yang sudah dikenali. Walaupun harganya lebih mahal, kualitinya lebih baik.

5. Bagless

tips membeli vakum

Pilih bagless untuk menyenangkan anda membuang habuk. Habuk yang disedut masuk ke dalam bekas/canister terus dibuang ke dalam tong sampah. Kalau beg habuk yang mempunyai beg vakum, anda perlu tepuk sedikit ketika membuangnya.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Email

More Posts

Phobia of mouse

Can Musophobia go away?

Most people have never heard of musophobia, but it could be something that affects you on a daily basis. Before you can determine whether or not you have musophobia, you must first understand what it is. What is Musophobia? Mice and Rodents Overcoming your fear of Musophobia Getting Rid of Rodents and Mice What is

Pest Control

Hazard Analysis Critical Control Point (HACCP)

ArtClean Pest Control service as a professional pest controller will ensure to support your compliance to the HACCP requirements and mitigate pest risks that may harm your business especially in the food and production industry. We also provide detailed inspection reports before the process begin which can be used for audit purposes. 1. Conduct a

overhaul cleaning Nabil

STANDARD KEBERSIHAN RUMAH NABIL MENJELANG RAYA!

STANDARD KEBERSIHAN RUMAH NABIL MENJELANG RAYA! ๐‘๐š๐ฒ๐š ๐๐š๐ก ๐ง๐š๐ค ๐๐ž๐ค๐š๐ญ! ๐Œ๐ž๐ฌ๐ญ๐ข ๐ฌ๐ž๐ฆ๐ฎ๐š ๐ž๐ฑ๐œ๐ข๐ญ๐ž๐ ๐ง๐š๐ค ๐ฌ๐š๐ฆ๐›๐ฎ๐ญ ๐‘๐š๐ฒ๐š ๐ค๐š๐ง? Raya, Raya juga, tapi sebelum tu, korang kena bersihkan rumah dulu sebab kebersihan ni merupakan salah satu aspek yang paling penting semasa musim raya. Masa ni lah orang akan kunjung-mengunjung. Tambahan lagi tahun ni sedara mara sudah boleh

ancaman haiwan perosak

Ancaman Haiwan Perosak yang Biasa dan Puncanya

Ancaman Haiwan Perosak yang Biasa dan Puncanya Antara ancaman perosak yang paling biasa terjadi di rumah dan premis perniagaan anda ialah tikus, anai-anai, lipas dan tikus. Haiwan ini bukan sahaja tidak menyenangkan untuk dilihat, tetapi juga boleh menimbulkan ancaman yang agak serius kepada kesihatan anda. Kebanyakan serangga perosak ini boleh membawa bakteria dan toksin berbahaya

Shop
0
Cart
Scroll to Top